Odkaz na Obchodní
podmínky platné do 31.12.2013
Tyto obchodní podmínky platí od 1.1.2014 pro nákup v internetovém obchodě
www.c-stringtanga.cz
Jiřina Petříčková, DiS.
Dubinská 740
530 12 Pardubice
IČ: 73832367
Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je firma Jiřina Petříčková, DiS.
Veškeré smluvní
vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li
smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami
občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č.
634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy
neupravené obchodnímipodmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.).
VYMEZENÍ POJMŮ
Prodávající je Jiřina Petříčková, DiS, Dubinská 740, 530 12 Pardubice, Ič: 73832367
Zákazníkem našeho
internetového obchodu je kupující.
Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je
spotřebitelem a kupující, který spotřebitelem není.
Kupující spotřebitel
nebo jen spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své
podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání
uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
Kupující, který není
spotřebitel, je podnikatel. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která
uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností
či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem
nebo na účet podnikatele
OBJEDNÁNÍ
ZBOŽÍ A SLUŽEB
Nabízíme Vám možnost
nákupu přímo z Vašeho domova, kde můžete nakupovat nonstop. Objednávat si
můžete jednoduše a pohodlně pomocí nákupního košíku, telefonu, e-mailu, či
písemně na naši adrese.
Předmětem smlouvy je pouze
zboží uvedené v kupní smlouvě – objednávce. Podmínkou pro naplnění platnosti
naší elektronické objednávky je vyplnění veškerých požadovaných údajů a
náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři. Objednávka je zároveň návrhem
kupní smlouvy, kdy samotná kupní smlouva posléze vzniká samotným dodáním zboží.
K uzavření kupní smlouvy se vyžaduje formální potvrzení objednávky
prodávajícím. V jednotlivých, zejména cenově náročnějších případech, si
prodávající vyhrazuje právo k vzniku smlouvy potvrzením objednávky nejlépe
osobně nebo telefonicky a úhradu finanční zálohy kupujícím.
POTVRZENÍ
OBJEDNÁVKY
Potvrzení objednávky vám zašleme e-mailem, o
odeslání budete taktéž informováni e-mailem. V případě nejasností Vás budeme
samozřejmě kontaktovat.
ZRUŠENÍ
OBJEDNÁVKY
Každou objednávku můžete do 1 hodiny zrušit a to
telefonicky, či e-mailem a to bez udání důvodu. Stačí uvést jméno, e-mail a
popis objednaného zboží či služby. Toto se netýká prodeje zboží na serveru
Aukro.cz
POŠTOVNÉ
Objednané
zboží vám zašleme poštou jako dobírku nebo při platbě předem na účet jako
doporučenou zásilku.
DODACÍ
LHŮTA
Od potvrzení objednávky "stav objednávky
Potvrzena" je zboží předáno přepravci (České poště) do 24 hodin.
VÝMĚNA
ZBOŽÍ
V případě potřeby Vám nepoužité, nepoškozené
zboží v původním nepoškozeném obalu vyměníme za jiný druh. Zboží stačí zaslat
doporučeným balíkem (ne na dobírku) na naši adresu. Náklady spojené s
vyměňováním nese v plné výši kupující.
REKLAMACE
A ZÁRUKA
Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č.
89/2012 Sb., Občanský zákoník a z.č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně
spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na
spotřební Zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována
práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
Vady zboží
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady.
Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc
převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání,
takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující
očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,se věc
hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc
tohoto druhu obvykle používá, věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému
vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného
vzorku nebo předlohy, je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a věc
vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Práva z vady zboží
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i
dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale
pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu
součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k
povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má
spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo
výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc
řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V
takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li
spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na
výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu.
Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže
dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v
případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání
nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. Právo z vadného plnění kupujícímu
nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud
kupující vadu sám způsobil.
Lhůty
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u
spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v
průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při
převzetí. Záruční doba začíná běžet převzetím zboží spotřebitelem. Záruční doba
pro kupujícího spotřebitele činí 24 měsíců, avšak pro kupujícího, který při
uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské
činnosti, činí záruční doba pouze 6 měsíců. Záruční doba se prodlužuje o dobu,
po kterou bylo Zboží v záruční opravě. V případě výměny Zboží začíná běžet nová
záruční doba.
Ostatní
Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci
způsobené jejím obvyklým užíváním, u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro
kterou byla nižší cena ujednána, u použité věci na vadu odpovídající míře
používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
vyplývá-li to z povahy věci. Na žádost spotřebitele je Prodávající povinen
poskytnout spotřebiteli písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v
rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci,
postačuje namísto záručního listu vydat Kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující
údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list
musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu Prodávajícího, IČ,
sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu.
Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených
Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu
doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny
všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od
počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím
základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích
z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající,
pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.
Vyřízení reklamace
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající
s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu
přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Kupující je prodávajícím informován o způsobu vyřízení reklamace ve lhůtě 3 od
jejího přijetí. Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že
prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části
zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění
podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data
pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím. Za situace, kdy je
potřeba Zboží zaslat Prodávajícímu, si Kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby
bylo Zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu
vyhovujícího nárokům přepravy křehkého Zboží a to včetně veškerého
příslušenství a označí zásilku příslušnými symboly. Servisní středisko po
řádném vyřízení Reklamace vyzve kupujícího k převzetí opraveného zboží. Nárok
na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení
Zboží do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, tj. zejména při
používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům
uvedeným v dokumentaci ke zboží. V případě odstoupení od kupní smlouvy či
poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena Kupujícímu převodem
na bankovní účet nebo předána v hotovosti na pokladně v sídle společnosti nebo
na některé z provozoven.
Právo
spotřebitele odstoupit od smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v přechozí větě. V případě, že si spotřebitel přeje dle předchozího odstavce odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, kontaktuje prodávajícího a nejlépe písemně uvede, že odstupuje od smlouvy ideálně s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz (peníze lze po dohodě vrátit i v hotovosti). V případě, že kupující dle přechozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího (kromě částky představující dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupující zvoleného způsobu dodání zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud kupující neurčí jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Ustanovení zákona o
odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost
bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na
odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu do
14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal.
Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo
spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu
toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen
částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody
a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající je
v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat. Prodávající
spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.
Na kupní cenu, která
má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené
náklady spojené s vrácením zboží.
Právo na
odstoupení od smlouvy spotřebitel v souladu s ustanovením § 1837 občanského
zákoníku nemá zejména, v případě smluv:
· o poskytování služeb, jestliže byly splněny s
jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od
smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém
případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
· o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena
závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž
může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
· o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být
dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách
finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
· o dodávce zboží, které bylo upraveno podle
přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
· o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze,
jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
· o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném
spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení
jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
· o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které
spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
· o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo
počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
· o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
· o ubytování, dopravě, stravování nebo využití
volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
· uzavírané na základě veřejné dražby podle
zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
· o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán
na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele
před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením
smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od
smlouvy
Prodávající si
vyhrazuje právo na zrušení objednávky v případě, že zboží již není možné
dodat ani nahradit jiným modelem nebo pokud se jeho cena výrazně změnila a
zákazník toto před samotným vznikem kupní smlouvy neakceptuje. Prodávající
zákazníka o této situaci informuje. Byla-li část nebo celá objednávka uhrazena,
budou zákazníkovi peníze vráceny na účet.
Při odstoupení od kupní smlouvy nás prosím
kontaktujte nejlépe na email info@c-stringtanga.cz
Doporučujeme zboží zasílat doporučeně
prostřednictvím České pošty a pojištěné, nijak neručíme za ztrátu nebo
poškození při cestě k nám.
Zboží nesmí být zasíláno zpět na dobírku, takto
zaslané zboží nebude z naší strany přijato.
Adresa
pro zasílání vráceného zboží:
Jiřina Petříčková
Dubinská 740
Pardubice
530 12
Název a sídlo firmy:
Jiřina Petříčková, DiS.
Dubinská 740
530 12 Pardubice
Ič: 73832367
Dič:Neplátce